Clubul Baby-Sitters de pe Netflix Is Damn Great TV: Review

babysitters-club-cast- felie Este rar să vezi un Emisiunea TV se dedică atât de aprig pentru viețile interioare ale fetelor tinere, și este și mai rar să o vezi executată, precum și noua adaptare Netflix a Clubul Baby-Sitters, care își folosește premisa pentru a lansa o colecție fermecătoare de personaje, reunite în mod ostensibil în scopuri de afaceri, dar amintindu-ne că prietenia poate crea familii cu totul noi.

Pentru înregistrare, revizuiesc acest spectacol ca pe cineva care a fost un fan al originalului Ann M. Martin serie: Decenii înainte de a descoperi că memorarea numelor episoadelor TV ar putea deveni în cele din urmă o abilitate de muncă, am memorat titlurile din Baby-Sitters Club cărți. Am deținut probabil zeci la un moment dat, citind și recitind între ele Valea dulce înaltă și romanele Beverly Cleary; crescând odată cu Baby-Sitters Club cărțile însemnau să crească cu surori mari defectuoase, dar minunate, iar până astăzi mi-e cam greu să înțeleg ideea că Kristy, Mary-Anne, Stacey, Dawn și Claudia sunt, pe acele pagini bine îngrijite, la doar 13 ani vechi (în timp ce am îmbătrânit semnificativ).

babysitters-club-cast

Imagine prin Netflix

Cu toate acestea, a fost surprinzător de ușor să desprind de amintirile mele predecesive despre cărți și să îmbrățișez cât de creator Rachel Shukert, ale căror credite anterioare includ Strălucire și Super-fata, a actualizat conceptul pentru o audiență modernă, fără a pierde din vedere farmecele sale originale. (Chiar a găsit o modalitate de a justifica de ce o fetiță de 13 ani în anul 2020 ar avea o linie fixă, ceea ce este sincer impresionant.) Premisa este astfel: Kristy (Sophie Grace) este o elevă de mijloc cu simț de afaceri, așa că atunci când o vede pe mama ei Elizabeth (Alicia Silverstone) scormonind pentru o babysitter într-o noapte pentru fratele ei mai mic, Kristy realizează că adulții micului său oraș din Connecticut ar putea folosi un serviciu în care doar cu un singur apel ar putea ajunge la mai mulți babysitters de încredere.

Astfel, Kristy își adună prietenii pentru clubul titular, inclusiv Mary-Anne timidă, dar dulce (Malia Baker), artsy Claudia (Momona Tamada), sofisticat Stacey (Shay Rudolph) și California transplantul Dawn (Xochitl Gomez). Împreună, ele stârnesc problemele care vin în încercarea de a face o afacere din războiul copiilor altor popoare, în timp ce se ocupă și de problemele proprii: părinți supraprotectori sau absenți, probleme medicale și popularitate (sau lipsa acestora).

Este un cadru minunat pentru a spune povești despre fete într-un moment foarte specific și pivot în viața lor, iar spectacolul face acest lucru în timp ce pune în greutate serioasă cotul pentru a vă asigura că aceste personaje sunt bogat dezvoltate. O idee populară legată de multe emisiuni TV despre prietenia feminină este ideea identificării: ești o Carrie sau o Samantha? Un bufet sau o salcie? Dar cu Clubul Baby-Sitters, mai ales în mâinile lui Shukert și ale scriitorilor săi, este aproape imposibil să joci jocul Kristy-sau-Mary-Anne, deoarece toate cele cinci personaje de bază sunt astfel de persoane unice, având în vedere punctele forte și punctele slabe care fac imposibilă reducerea lor la arhetipuri. Kristy este un mormânt, dar asta nu înseamnă că nu îi pot plăcea rochiile. Claudia luptă academic, dar este un artist minunat. Mary-Anne ar putea fi timidă, dar este încrezătoare în talentele ei. Și toți prind viață cu spirit spumos și farmec serios.

babysitters-club-cast

Imagine prin Netflix

În cărțile lui Martin, Claudia era singurul personaj a cărui etnie era specificată ca japoneză – care a avut un impact atât de profund asupra unei întregi generații de asiatici-americani, încât Netflix va lansa un documentar despre ea. Dar spectacolul și-a făcut castingul și mai incluziv în ceea ce privește etnia și regizorii de casting Danielle Aufiero și Cornul de chihlimbar ar trebui să aibă un arc foarte mare pentru a asambla un casti incredibil de tineri, care aduc un naturalism pe ecran de care uneori actorii profesioniști pentru copii nu pot scăpa. Tamada ca Claudia și Grace precum Kristy se remarcă în special pentru modul în care se simt incredibil de dedicați rolurilor lor, fără să se simtă vreodată ca interpreți.

În ceea ce privește actorii adulți, Mark Feuerstein continuă să ofere energie „hei, el pare un tip drăguț”, iar Silverstone oferă o amintire foarte înflăcărată despre cât de fermecător poate fi ea (deși este întotdeauna un lucru neconcertant să vezi că unul dintre idolii tăi adolescenți joacă mama copiilor adolescente, ceva ce știu că fanii lui Molly Ringwald se prind de ultimii zece ani). Un alt rol pivot al adultului este minunatul Takayo Fischer ca bunica Claudiei Mimi, pe când Marc Evan Jackson găsește o nouă dimensiune zgomotoasă pentru termenul său comercial înregistrat și Tami Sagher vine să fure numeroase scene din finalul sezonului cu două parti.

babysitters-club-cast

Imagine prin Netflix

Aprecierea a făcut Shukert în adaptarea Baby-Sitters Club deoarece o emisiune TV depășește doar „oh, dacă ai crescut cu cărțile, îți va plăcea emisiunea.” Ea depășește „sigur că fermecă fetele acelei vârste”. Da, ocazional își sfătuiește pălăria către publicul țintă specific, dar aceste 10 episoade prezintă un portret bogat detaliat și nuanțat despre cum este să fii o tânără și merită mai bine să fii scris ca „fată TV”. Numărul nesfârșit de filme și emisiuni TV realizate despre băieți cu vârsta sub 15 ani nu a fost niciodată tratat în același mod, indiferent de calitatea lor, și face un serviciu la această serie foarte bună, plină de viață, umor și inimă. Clubul Baby-Sitters ar putea fi un joc de nostalgie în unele moduri, dar ca un jurnalist de divertisment care a trebuit să-și petreacă ultimii cinci ani acordând o atenție groaznică Lucruri străine, Aș fi destul de fericit dacă acest spectacol ar avea chiar și un 18 din aceeași considerație.

Clubul Baby-Sitters nu țipă despre egalitatea de gen, dar este în regulă pentru că sunt aici să o fac. Este sincer rar să vizionezi un spectacol și nu doar să te simți pe deplin încrezător în a-l putea recomanda oricui, indiferent de sex sau vârstă, dar spune că ar trebui să fii urmărit de toată lumea. Femeile tinere merită să fie luate în serios. La fel și acest lucru arată.

Grad: A-

The Baby-Sitters Club Sezonul 1 transmite acum pe Netflix.