Eurovision: De ce comedia Netflix este surprinzător de emoțională

eurovision-rachel-mcadams-slice

[Notaeditorului:Următoareleconțin[Editor’snote:Thefollowingcontainsspoilere pentru Concursul de cântece Eurovision: Povestea Saga focului.]

Ați observat cum totul suge rahatul? Ne aflăm în mijlocul unei pandemii globale, guvernul nostru este prea incompetent pentru a se descurca cu vreun simț al eficacității, colegii noștri aparent nu pot fi deranjați să pună mască, în ciuda colegilor lor care mor, forța noastră de poliție este coruptă și violentă și de ani de zile, cererile ușor de acționat ale protestatarilor noștri sunt literalmente reduse, cele mai eficiente moduri de comunicare online sunt pline de naziști literari și există artificii pretutindeni. E greu să treci zile întregi, omule. Sunt o persoană deprimată din punct de vedere clinic și anxioasă, care încearcă indiferent să trăiască viața, cu un sentiment de soare și optimism însorit, iar viața în momentul de față se simte dracului acoperit de nori.

Eurovisionului-va-Ferrell-rachel-McAdams-02-scalate

Imagine prin Netflix

Acesta a fost cadrul minții în care mă aflam când am decis să arunc Concursul de cântece Eurovision: Povestea Saga focului pe Netflix. A fost un lucru nou, prost Will Ferrell comedie; Rachel McAdams și Și Stevens sunt doi dintre interpreții mei preferați care lucrează astăzi; de altfel, coincidență, făcusem o serie de piese și melodii reale ale competiției Eurovision – totul despre Eurovision m-am simțit ca un antidot răcoritor la otrava care curge prin sănătatea mea mintală, o bucată de medicament care era și o bucată de desert. Îmi dorea un an prezentator, Aș lua o Semi profesionist.

Eurovision nu este ca nici unul din acele filme. Nici nu este așa Crasere de nunta, ultima comună Ferrell-McAdams de la același director, David Dobkin. Dacă poate fi comparată cu oricare altă comedie Ferrell, cea mai apropiată cu care pot veni este Mai străin decât ficțiunea cu un condiment de Lamele Gloriei. Nici nu sunt sigur dacă este interesat să fie o „comedie” așa cum este orice altă comedie. Se joacă mai mult ca o dramă sportivă de inspirație, care se întâmplă să folosească peruci, elfi, accente europene și cântece teatrale pentru a transmite mesajele sale serioase. Inima ei este completă, neclintită, concepută pe mânecă. Cea mai mare piesă din punct de vedere climatic este o reprezentație a unei balade superbe cu aproape glume. Și n-aș avea altfel. Eurovision este o experiență cu totul unică, cea care m-a făcut să simt – și m-a făcut să plâng – în tot.

Complotul din Eurovision este simplu. Fire Saga este o trupă formată din Lars Erickssong și Sigrit Ericksdóttir (Ferrell și McAdams). Vor să concureze la Eurovision, competiția internațională de cântece celebrată în fiecare an, reprezentând țara natală a Islandei. Lars vrea ca faima, gloria să se extindă dincolo de limitele creșterii sale. Sigrit dorește colaborarea, înțelegerea, pentru a onora tradițiile creșterii ei. După cum te-ai putea aștepta, complotul îi duce pe ambii eroi la Eurovision (pe o potecă uneori stâncoasă, plină de explozii de barcă), îl obligă pe Lars să îmbrățișeze munca în echipă și moștenirea sa și îi permite lui Sigrit să se ridice prin a fi adevăratul ei și cel mai deplin sine. Linia de etichetă spune totul: „Nimeni nu câștigă solo”.

 eurovision-will-ferrell-rachel-mcadams

Imagine prin Netflix

S-ar putea să vă așteptați ca un complot atât de simplu să fie astfel acoperit și acoperit în glume. Comediile Gag-a-second like Avion! sau Austin Powers folosiți această structură în mod obișnuit și foarte bine: luați un gen bine purtat, creați o poveste competentă, ușor de urmărit și folosiți-o ca trambulină pentru glume omniprezente și absurde. Eurovision nu încurcă într-adevăr timpul său de rulare de două ore cu gag-uri și nici nu-și întrerupe povestea pentru a permite prea multe rulaje de improvizare discursivă, ca și alte intrări din canonul Ferrell. În schimb, Ferrell și Andrew SteeleScenariul pare cel mai interesat de … urmând această poveste cât se poate de reverent. Da, există glume, unele dintre acestea, într-adevăr, opresc impulsul pe care îl urmărim în scopul de a fi un gag de sine stătător (adică explozia de barcă menționată anterior sau Demi Lovatoaparițiile groaznice după). Dar majoritatea par a fi subproduse auxiliare ale expresiilor de caracter autentice.

Râd de Lars urlând „pot rezolva asta!” în timp ce spectaculoasa sa roșie de hamster se balonează în audiență, dar simt o mare tentă de simpatie pentru că știu că izvorăște din imensa sa nevoie de a fi plăcut și glorificat. Râd de Sigrit sărind vesel prin peisajul islandez în timpul videoclipului „Omul Vulcanului”, dar simt o mare tentă de mândrie pentru că știu că provine din imensa ei nevoie de a rămâne conectat la orașul natal. Și atunci când jocurile de personaje și motivațiile se ciocnesc, de obicei este mai puțin în slujba unei noi căi comice, și mai mult în slujba acestor personaje cu adevărat, dorind nepătruns să se ajute reciproc, fără să ne păcălească. Sigrit îi permite imaginației lui Lars să se plimbe cu ravagii în marile lor performanțe Eurovision, deoarece știe cât de mult înseamnă asta pentru el. Și Lars îi permite lui Sigrit să cânte melodia imensă pe care a scris-o, completată cu un cor islandez onest de bunătate, pentru că știe cât de mult înseamnă asta pentru ea. Momentele finale ale filmului nu sunt de la Fire Saga bucurându-se de un nou succes internațional. Sunt familii reunite și reconectate (nu mă apuca să mă apuc Pierce Brosnan daddy emite subplot!), un nou copil adus pe lume în timp ce o melodie veche este redată (și redată). „Nimeni nu câștigă solo” nu înseamnă ceea ce ai crezut prima dată că înseamnă, și doar a te gândi la asta mă emoționează încă o dată!

Dincolo de jocul șocant și plăcut, serios al narațiunii principale, răsucirea unui subplot a ceea ce ne-am putea aștepta a oferit și un șoc emoțional sistemului. Stevens îl interpretează pe Alexander Lemtov, un interpret rus flamând, operatic, bombastic, a cărui melodie principală radiază o mare energie pansexuală. Cântă despre naibii de energie literalmente animalistă, este înconjurat de băieți buni, cu băuturi fierbinți și pare, evident, că poftește după Sigrit sub pretențiile de a fi în muzica ei. În mod clar, filmul aruncă un obstacol în calea lui Sigrit și Lars, nu numai în ceea ce privește cariera lor înfiorătoare, ci și romantismul lor înrăutățitor! Dreapta?

Imagine prin Netflix

Nu chiar. În timp ce Lemtov și Sigrit „într-adevăr„ își petrec noaptea împreună ”, tot ce face Lemtov este să-și împletească părul și să o asculte. Lemtov este interesat în mod evident de Sigrit ca interpret și ca ființă umană, oferindu-i camera să fie ea însăși pe care Lars nu a putut-o în acele momente, introducându-i-o într-o lume care nu sărbătorește capcanele faimei și gloriei, ci ale puritate muzicală, plină de bomboane. La un moment dat aproape de sfârșit, se pare că Sigrit vine pe Lemtov, cerându-i să semneze dacă este homosexual. Răspunsul lui Lemtov? „Desigur că nu. Sunt rus. Nu există oameni gay în Rusia. ” Sigrit, pe bună dreptate, contestă acest „fapt”, întrebând în continuare dacă poate Lemtov este non-binar sau fluid de gen. Lemtov, cu Stevens închizând maxilarul cu intenția suficientă de a crede un adevăr ascuns, respinge identitatea. Și apoi, în timp ce Sigrit este pe punctul de a-și trage lovitura, Lemtov o oprește, spunându-i „Acesta este momentul tău” pentru a merge „cântă-ți inima”.

Și o face, reîntâlnindu-se cu Lars pentru a cânta frumoasa baladă menționată anterior cu un cor islandez. Lemtov privește din aripi într-o bucurie și mândrie deplină, cu adevărat și fără niciun motiv ulterior. Mita Xenakis (Melissanthi MahutLui i se alătură prietenul, cântărețul reprezentativ din Grecia și un „obstacol romantic fals” similar lui Lars. Lemtov îi spune: „Cu siguranță încă câștig, dar sunt fericit pentru ei. Cum n-aș putea eu? Mita, empatie care radiază din ochii lui Mahut, pune mâna pe umărul lui Lemtov, spunându-i: „Meriți și tu să fii fericit.” Răspunsul lui Lemtov, cu un clic de limbă învins: „Mama Rusiei nu este de acord.” Iar Mita îl invită să emigreze în Grecia, unde cei doi se pot bucura de statui, să stea pe un iaht și să facă comerț cu barbe de catty despre vasele de pulverizare ale lui Lemtov. Cu alte cuvinte: Fii ei înșiși. Momentul se încheie cu o îmbrățișare serioasă, conectând un arc surprinzător pentru un personaj susținător pe care mă așteptam să-mi ofere atât de mult mai puțin de adâncime. Toată lumea din acest film, inclusiv, în special lothario-ul său „ticălos”, vrea doar să fie sinele lor autentic. Și eu, autentic, am început să plâng.

Într-o lume plină de nori groși și amari de toxicitate omniprezentă, Eurovision este o rază de lumină sănătoasă. Nu este interesat să cânte melodia pe care o puteți aștepta, dar melodia pe care o cântă va rămâne blocat în capul dvs. și va crește asupra voastră. Logo-ul pentru adevărata competiție Eurovision, împrumutat pentru afișul filmului, pune o inimă direct în centrul construcției sale; un mod adecvat de a descrie filmul. Cu alte cuvinte: Când privești Eurovision, canalele tale lacrimogene vor avea probleme duble în această seară.

Eurovisionului-va-Ferrell-rachel-McAdams-04-scalate

Imagine prin Netflix

Dacă doriți mai multe, iată câteva alte filme care ar putea zgâria asta Eurovision mâncărime.