Gamemaster Review: Un documentar fermecător despre jocurile de masă

gamemaster-documentar

Probabil că cel mai nerostic lucru despre mine (și există o mulțime de concurență) este că mi-aș dori ca jocurile de masă să fie o parte mai mare din viața mea. Așa este: nu că ei sunteți, dar asta nu le-am făcut în acest fel, deoarece acesta este un obiectiv atât de insurmontabil din anumite motive. Aveam de fapt de gând să schimb asta anul acesta, dar atunci, știi, pandemie. Dar îmi place foarte mult ideea de jocuri pe tablă încât am sărit la șansa de a trece în revistă Charles Mruzdocumentar nou Maestrul jocului, care a lovit VOD săptămâna aceasta. Maestrul jocului este un film esențial pentru oricine a visat să fie un designer de jocuri de masă. Schipează modul în care funcționează designul jocului, economia afacerii, scena convențiilor și multe altele. Dar tematica sa impresionantă este că jocurile nu sunt doar diversiuni distractive, ci mai degrabă o expresie artistică a creatorului lor și supuse tuturor forțelor și contraforțelor care însoțesc de obicei expresia respectivă.

Maestrul jocului urmează patru designeri de joc aspiranți în timp ce încearcă să găsească succesul cu proiectele lor. Jason Serrato lucrează pentru a începe jocul său Viață de golan, care s-a confruntat cu probleme din cauza subiectului său (este ca un Marele Furt Auto joc de masă, din câte îmi dau seama) și punctul său de preț pentru potențiali susținători. Charlie Bink a creat Căutarea parcurilor naționale și se află într-o afacere de familie cu părinții, dar asta prezintă propriile probleme. Scott Rogers recent a asociat cu un editor la noul său joc Raiuri și rachete. Și Nashra balagamwala își trage propria viață cu jocul ei Amenajat!, care este pe cale de a fugi de căsătoriile aranjate. Prin aceste patru povești și alte interviuri, vedem succesele și capcanele unei industrii în creștere rapidă și forțele creative în lucru pentru a aduce un joc de masă de la începuturi pe piață.

gamemaster-magic-labirint

Imagine prin Gravitas Ventures

Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le pot spune despre acest film este că aș juca cu fericire toate aceste patru jocuri. Mruz și subiecții săi fac o treabă grozavă de a vinde apelul și poveștile jocurilor lor, chiar dacă nu este suficient timp pentru a intra în buruienile modului în care se joacă jocurile (o situație nu este atipică pentru jocurile de masă pentru adulți și regulile lor complicate; nu fac Chute și Scări aici). Ceea ce face ca aceste jocuri să fie atrăgătoare nu este neapărat dacă sunt sau nu distractive (din nou, nu este timp să intrăm în detaliile jocului), ci că suntem înfășurați în pasiunea creatorilor lor. Când Serrato vorbește despre cum jocurile îl țineau pe străzi în creștere sau Balagamwala exprimă asta Amenajat! se naște din experiențele ei reale, ceea ce face ca jocurile să se simtă mai mult ca o distracție distractivă. Vedeți un alt tip de expresie artistică, chiar dacă nu am clasifica instantaneu jocurile de masă drept „o formă de artă”.

Și totuși, privind procesul prin care acești creatori traversează, puteți vedea toate paralelele altor activități artistice. Sigur, există elemente precum mecanica jocului și jocul de testare, dar un film are structuri de povești și proiecții de testare. În plus, Maestrul jocului subliniază că proiectarea jocurilor de masă nu este industria pentru oamenii care doresc să devină istorii de succes înnoptați. Chiar Elan Lee, cu care a lovit un Kickstarter masiv Exploding Kittens explică faptul că raking-ul în 9 milioane de dolari a fost doar suficient pentru a le permite să înceapă o afacere decât să se retragă pe o plajă exotică. Însă, din același loc provin artiștii: o fac pentru că sunt împinși creativ să facă acest lucru și apoi își dau seama de o modalitate de a trăi un fel de viață din acea opera de artă. Dacă te uiți la calculul rece despre cum să câștigi bani, mai degrabă decât să te bucuri de procesul de proiectare, atunci aceasta nu este industria pentru tine.

gamemaster-Kingdomino

Imagine prin Gravitas Ventures

Unde Maestrul jocului falimentează ca un documentar este că totul este un pic fără formă. În momentul în care suntem pe un segment despre valoarea premiilor prestigioase, se pare că Mruz și-a pierdut cele mai captivante fire. Deși este plăcut să știm ce premii sunt importante pentru designerii de jocuri și cum rezultă vânzări mai bune, aceasta lipsește miza personajelor noastre centrale și a jocurilor lor. Este mult mai bine când îl urmărim pe Rogers la o convenție și ne întâlnim cu editorii, deoarece ne arată o parte importantă a afacerii, păstrându-ne una dintre figurile principale ale documentarului. Într-un documentar care sări între o mulțime de subiecte, aveți nevoie de acele figuri principale care să ne țină agățați pentru că ne pasă de poveștile lor individuale.

Maestrul jocului nu m-a inspirat să vreau să urmăresc proiectarea jocului, dar mi-a oferit un respect nou pentru persoanele care creează astfel de experiențe vesele. Acum mai am câteva jocuri pe care le voi căuta să mă joc cu prietenii când jocul cu prietenii devine din nou o posibilitate și, de asemenea, voi privi diferit aceste jocuri. Dar, de asemenea, mă gândesc diferit la jocuri în general. Este dificil atunci când ai ceva ca Șahul, care a evoluat de-a lungul secolelor, spre deosebire de ceea ce este acum designul jocului și, evident, nu fiecare joc este o piesă de artă personală la fel cum fiecare film nu este o viziune orientată de autori. Dar ar trebui să apreciem cele care sunt și Maestrul jocului face o treabă minunată de a încuraja această apreciere.

Evaluare: B

gamemaster-poster