Hamilton Review: Disney Plus aduce o casă muzicală Powerhouse

hamilton-disney-plus-lin-manuel-miranda

Hamilton pe Disney + nu este chiar un film. Asta nu înseamnă o insultă, ci mai degrabă o clarificare. Etapa și filmul sunt două medii diferite și Hamilton pe Disney + este o versiune filmată a unui spectacol scenic. Acesta va fi întotdeauna limitat de modul în care a fost conceput un spectacol. Un film are setări diferite, poate utiliza diferite efecte vizuale și, cel mai important, poate edita. O versiune filmată a unui spectacol scenic va exista întotdeauna ca un hibrid ciudat între două medii și este un testament al activității de regizor. Thomas Kail că e capabil să-și transpună viziunea asupra piesei de teatru într-o recreație rezonabilă a ceea ce este să privești Hamilton Trăi. În cele din urmă, nicio versiune filmată nu ar putea fi vreodată un substitut potrivit pentru o reprezentație live, ci ca cineva care a văzut Hamilton pe Broadway, filmul lui Kail aduce publicul destul de aproape de aceeași încântare și minune creată de Lin-Manuel Mirandamuzicala premiată.

Înregistrat la Teatrul Richards Rodgers din New York în iunie 2016, Hamilton surprinde întregul musical de la început până la sfârșit, cu adăugarea unei scurte introduceri de la Miranda și Kail despre motivul pentru care au ales să realizeze filmul și să-l lanseze acum. Pentru cei care nu știu, povestea urmărește viața tatălui fondator Alexander Hamilton (Miranda) de la sosirea sa în orașul New York ca tânăr, prin munca sa din timpul Războiului Revoluționar, căsătoria sa cu socialita Eliza Schuyler (Phillipa Soo), serviciul său sub George Washington (Christopher Jackson), timpul său contencios în guvern împotriva lui Thomas Jefferson (Daveed Diggs) și James Madison (Okieriete Onaodowan), și prin toate acestea, nava sa frenemică cu omul care l-ar ucide, Aaron Burr (Leslie Odom Jr.).

hamilton-disney-plus-lin-manuel-miranda-leslie-odom-jr

Imagine via Disney +

Înainte să văd Hamilton pe Broadway în 2018, eram obsedat de coloana sonoră. L-am ascultat de atâtea ori, încât am cântat destul de mult toate melodiile memorate, chiar dacă nu aș putea niciodată într-un milion de ani să rimeze la fel de repede ca cineva ca Diggs. Dar ascultarea coloanei sonore este doar jumătate din imagine. Văzând spectacolul completează restul, iar întrebarea pentru film este cât de aproape te ajunge să fii în teatru? În teatru, te afli într-o poziție fixă ​​și Kail folosește numeroase unghiuri și modificări ale camerei pentru a face această versiune mai cinematică. Dar în teatru, ai și electricitatea mulțimii și te poți simți un interpret care alimentează energia publicului. Este o relație reciprocă care îți cere atenția completă, deoarece nu poți face pauză și nu poți schimba (am să notez aici că versiunea Disney + are o intermisiune de 1 minut dacă ești în căutarea unui loc în care să faci o pauză în 162 de minute spectacol). Filmele sunt diferite decât producțiile de scenă, dar Kail ne apropie surprinzător de a fi în Teatrul Richard Rodgers.

Când te uiți Hamilton efectuat, întreaga imagine vine în vedere. Nu este doar frumusețea muzicii și poveștii lui Miranda, ci tot ceea ce face spectacole scenice atât de imediate și vii. Putem vedea nuanțele spectacolelor actorilor. Putem vedea superba coregrafie. Iluminatul este construit imaculat. Totul se reuneste acolo unde îți dai seama că nu a fost doar cartea, versurile și muzica deosebite Hamilton o senzație sau chiar aruncând actori de culoare pentru a juca figuri istorice albe. Totul s-a reunit pentru a face din aceasta o capodoperă și unul dintre cele mai fine muzicale ale secolului XXI.

hamilton-disney-plus-lin-manuel-miranda-phillipa-soo

Imagine via Disney +

Sunt cu adevărat surprins de asta Hamilton nu se simte mic pe un ecran. Am urmărit ecranul meu de pe computer pentru că aplicația AppleTV era necooperativă și eram încă fascinat de scenă și spectacole. Kail folosește bine primii săi (chiar dacă vezi că zboară puțin Jonathan Groffeste regele George) și știe să transmită gags-urile inteligente ale muzicalului. Pentru oricine a cărui experiență cu Hamilton vine exclusiv din ascultarea albumului (care, din nou, este cum l-am experimentat ani de zile) va simți că versiunea filmată este o trezire. Este câțiva pași timizi de ceea ce îți dorești cu adevărat – să fii în cameră – dar nu poate fi respins doar pentru că nu este experiența ideală. De asemenea, pentru a fi corect cu experiența Disney +, vizionarea Hamilton în confortul propriei mele case înseamnă că ajung să cânt alături sau să dansez, care este încruntat la teatru.

revizitarea Hamilton, Am fost curios dacă va rezista sau dacă a fost un fenomen bine programat din 2015-2016. Într-un mediu atât de politizat, cu o nouă abordare a materialelor neconvenționale, poate că toți ne-am înțeles Hamilton iar acum această pasiune s-a răcit în ultimii câțiva ani. Dar sunt încântat să spun asta Hamilton îndură. Miranda a fost capabil să folosească povestea lui Hamilton pentru a ajunge la teme mai mari de moștenire și valori în contextul experimentului american și, chiar și atunci când am văzut că țara noastră a adus incredibil de scăzută în ultimii patru ani, calitatea aspirațională a operei lui Miranda îți dau o taxă. Poate că cinicii îl vor respinge ca fiind jucat sau excesiv de serios, dar am fost la fel de electrizat de „Așteptați-l” și de copleșit la „Este liniștit Uptown” cum am fost când am văzut musicalul acum câțiva ani. Acesta este un spectacol special și mă bucur că mai mulți oameni vor avea acum șansa să-l vadă.

hamilton-disney-plus-daveed-diggs

Imagine via Disney +

Toate acestea fiind spuse, trebuie să repet asta Hamilton nu este chiar un film. Spun asta pentru că Hamilton este și a fost întotdeauna o pagină de scenă surprinzător de cinematică. Kail și Miranda se joacă în timp, încetinind lucrurile, creând aspectul unor efecte speciale, cum ar fi un glonț încetinitor sau Angelica (Renee Elise Goldsberry) înlocuind o scenă din perspectiva ei spre deosebire de sora ei. Acestea sunt elemente care ar putea fi traduse într-un film adevărat și îmi imaginez, având în vedere popularitatea spectacolului scenic că într-o zi vor fi. Dar pentru ceea ce avem acum – un spectacol scenic capturat în film – avem o aproximare impresionantă a experienței de vizionare a teatrului, lucru pe care îl apreciez și mai mult acum, deoarece suntem nevoiți să rămânem acasă și Broadway este închis până în 2021. Hamilton pe Disney + este posibil să nu fie adevăratul lucru, dar este al naibii de aproape.

Evaluare: A-

hamilton-poster- disney-plus