Ju-On: Review Origins – Seria Netflix este o renaștere brutală pentru Grudge

Când stai jos pentru un Ju-On poveste, de obicei știi ce vei primi. Fantomele palide înfiorătoare, copiii înfocați în colț, părul negru strident al doomului, plânsul pisicii și o mulțime de povești groaznice despre violența din viața reală din spatele spectatorilor înfiorători blestemați. De cand Takashi ShimizuScurturile scurte originale din 1998, prin lungmetrajele, continuările, remake-urile americane, continuările pentru remake-urile, repornirea din acest an Picăși, heck, chiar și un simulator de jocuri video din 2009, semnele specifice ale limbajului vizual și focalizarea tonală au rămas consecvente. Noua serie a Netflix se întoarce pe material, Ju-On: Origini, se simte ca ceva nou, foarte înrădăcinat în tradițiile iubite de fanii francizei, dar spus printr-o nouă perspectivă – o perspectivă mult, mult mai brutală. Uneori este o schimbare binevenită de ritm care extinde atingerea și impactul fascinației familiare a francizei cu violența în familie oribilă. Uneori, nu atât de mult, se bazează pe valoarea șocului de exploatare, mai degrabă decât să vină în empatia care face aceste povești atât de durabile.

originile de asemenea, este valabil pentru Ju-OnTradiția de narațiuni labirintice, suprapuse, care urmează un ansamblu de personaje de-a lungul perioadelor de timp într-o mare mănușă păianjen de atrocități interconectate. Această structură, care a ajutat franciza să îndure printr-o serie continuă de secvențe episodice, se transformă în formatul seriei surprinzător de bine. Fără îndoială, tranziția ușoară se datorează în mare parte deciziei înțelepte de a menține lucrurile în mișcare într-un clip cu șase episoade de 30 de minute. Această structură de poveste face ca Origins să fie un ceas perfect, dacă este un pic traumatizant, care țesă împreună arcurile ansamblului cu o comandă strânsă care funcționează dacă ați ales să îl urmăriți ca pe un film lung într-o singură explozie sau să eliminați episoadele.

ju-on- origins-2

Imagine prin Netflix

Scris de Hiroshi Takahashi și Takashige Ichise, seria intenționează să spună „povestea adevărată” din spatele Ju-On mitologie, care s-a inspirat din legenda urbană a lui Kayako. Set înainte de primul film din franciză, originile se concentrează asupra deceniilor care au condus la poveste așa cum o cunoaștem, săpând și extindând mitologia blestemului, completând lacunele și explicând cum este să fie că casa iconică bântuită a ajuns să fie casa unui spirit atât de rău.

Traducerea faptului că „povestea adevărată” se concentrează într-o poveste de teroare, mai temeinică și mai puțin bazată pe spaimă, originile mai întâi ne prezintă Haruka Honjo (Yuina Kuroshima), o actriță bântuită de sunetele pașilor care alergau în apartamentul ei încă de când iubitul ei a vizitat o casă misterioasă înfricoșătoare. Genul de loc în care știi cu siguranță că nu ar trebui să te plimbi, ci o faci și să te înfometezi, așa vei primi fantome. Haruka sună în ajutorul lui Yasuo Odajima (Yoshiyoshi Arakawa), un scriitor care investighează întâmplări paranormale, care le deduce necazurile sunt, de fapt, supranaturale și devine fixat în găsirea casei de mister, pe care crede că deține răspunsurile la un blestem puternic, mortal.

Într-o poveste paralelă, întâlnim o adolescentă (Ririka) cu o viață de casă întunecată, care își propune să își facă prieteni la noua ei școală, aventurându-se într-o locuință locală abandonată cu handicap, unde a fost agresată violent. După aceea, vede o fantomă și că Grudge rămâne cu ea de-a lungul anilor, legând într-una dintre multe povești adânc răsucite despre abuzuri domestice. În altă parte, o fată tânără este ținută captivă și bătută vicios. Este aici, la sfârșitul primului episod, unde originile începe să dezvăluie cât de sumbră și copleșitoare această nouă abordare a materialului intenționează să obțină. De asemenea, este aici unde trebuie să vă avertizez cu seriozitate că acesta este unul dintre cele mai brutale și violente emisiuni TV pe care le-am văzut vreodată, chiar și după standardele notoriu netratate de Netflix. Există acte de violență, în special o secvență care implică o femeie însărcinată și soțul ei alimentat de furie, care m-au deranjat cu adevărat. Nu sunt cunoscut pentru că are stomacul moale atunci când vine vorba de gore.

ju-on- origins-3

Imagine prin Netflix

Violența pe care bărbații o perpetuează împotriva femeilor și copiilor a fost întotdeauna în centrul atenției Ju-Oneste marca de groază. Este punctul cel mai important al mitologiei, păcatul original, care atacă scena crimei, bântuindu-i pe cei care se întâmplă asupra ei. În precedent Ju-On adaptări, acel nucleu era exact acela – un centru constant sub bântuieli. Era sursa internă a ororilor externe. În Ju-On: Origini, că violența din lumea reală este focusul extern și bântuirile sunt la periferie. Pentru creditul serialului, iată valoarea în surprinderea ororii abuzurilor și în confruntarea cu o audiență cu acesta. Am văzut de prea multe ori că abuzatorii confirmați vor fi graționați și lăudați în ochii publicului, crimele lor violente fiind retrogradate într-o subcategorie de pe pagina lor de Wikipedia, în timp ce numele victimelor lor sunt uitate, dacă nu sunt ignorate în totalitate. Dar, la un moment dat, Origins trece pragul de la reprezentările puternice ale abuzului într-un carnaval de exploatare explicit și fără margini.

Această abordare clară a unui subiect atât de sensibil, care se transformă în stomac, este una dintre cele două greșeli principale originile fuge în. Celălalt este un produs secundar al poveștii din seria rapidă. Este foarte greu să urmăresc ceea ce se întâmplă, când și cui și cui, și m-am trezit să redobândesc de mai multe ori pentru a înțelege totul. Există o mulțime de personaje, răspândite pe termene diferite și seria vă solicită să acordați atenție și să țineți pasul. Personajele din episoadele incipiente sunt temporar marcate, apar episoade mai târziu într-un deceniu diferit, în timp ce altele dispar în întregime, povestea lor închisă prin reportaje sau anecdote de ocazie. Chiar dacă nu aveți nevoie de subtitrări, acesta nu este un spectacol pe care îl urmăriți telefon în mână sau plierea rufelor. Îți cere atenția. Dar, de asemenea, răsplătește atenția. Arcurile sunt multe și complexe puternice, dar sunt și personaje convingătoare, complicate, care sunt îndreptate spre destinații surprinzătoare, chiar și sumbre ca iadul.

Dacă aveți răbdare și stomacul pentru asta, Ju-On: Origini o direcție nouă, îndrăzneață pentru franciză, care creează un nou limbaj cinematografic și o mitologie mai bogată în timp ce își sculptează victimele. În cele din urmă, acesta se află undeva între spaima înfiorătoare, sinonimă cu grăsimile lui J-Horror și un splatter-the-wall penchant for gore, care este mai asemănător cu ceva din New Extremity French. Nu este pentru toată lumea și, având în vedere trauma momentelor cele mai extreme, nu sunt în totalitate sigur cine aș vrea recomanda la, dar cu siguranță este revigorant să vezi o tranzacție de franciză chiar târziu în jocul care reușește să aducă ceva nou la masă. Până la urmă, e cam ca acea casă înfricoșătoare în care știi că nu ar trebui să intri. Ai fost avertizat și probabil vei pleca bântuit, dar cei care decid să facă față oricum caută probabil o sperie bună.

Grad: B-

Ju-On: Origini transmite acum pe Netflix.