Pierdut: Damon Lindelof pe planul original de 3 sezoane și încheierea seriei

S-a scris mult, s-a spus și s-a dezbătut mult Pierdut în cei 10 ani de când a fost în afara aerului, dar în acel timp peisajul televiziunii s-a schimbat dramatic tocmai din cauza Pierdut. Spectacole Om nebun și Breaking Bad a început în epoca „prestigiului” a televiziunii, în timpul căreia sezoanele s-au scurtat, povestirile au fost mult mai serializate, iar talentele actoricești importante nu le-a mai fost frică să se îndrepte către „micul ecran”. Faptul că Pierdut – o poveste puternic serializată, cu personaje supranaturale – a supraviețuit deloc la televiziunea de rețea este un minune minor, dar oamenii uită că primul sezon spectaculos (care a câștigat premiul pentru cea mai bună serie dramatică) a fost format din 25 de episoade. Sau, în calitate de co-creator și showrunner Damon Lindelof mi-a spus în timpul unui interviu recent exclusiv, ca parte a serialului nostru Collider Connected, „acesta este ca toată durata Resturile.“

Intr-adevar, Pierdut a fost la pământ. Nu doar pentru că a fost o emisiune TV în serie puternic serializată care a solicitat atenția dvs. săptămânal în săptămână, ci pentru că Lindelof și co-showrunner Carlton Cuse a negociat celebru o dată de încheiere a seriei la mijlocul rulării sale. Ceva ce nu se mai făcuse niciodată.

În retrospectivă este amuzant, întrucât Lindelof se află în prezent (și pe bună dreptate) în cursa cursei Emmys pentru incredibilul său proces Watchmen pentru HBO – care s-a încheiat după un singur sezon și despre care discutăm în detaliu în viitoarea noastră conversație Collider Connected. Chiar și precedentele sale serii HBO, Resturile, a negociat o „reînnoire a celui de-al treilea și ultimul sezon” care i-a permis pe scriitori să-și înscrie propriul joc final.

 lost-matthew-fox-evangeline-lilly

Imagine prin ABC

Dar, după cum îi spune Lindelof, alergarea timp de șase sezoane nu a fost planul inițial pentru Pierdut. De fapt, vorbeau despre final în timp ce făceau pilotul:

„Nu încerc să fiu diplomatic, încerc să vă ofer cel mai corect răspuns în modul în care mi-l amintesc, care este conversațiile despre dorirea finalizării spectacolului încă de la pilot. Una dintre notele pe care ne întorceam de la ABC a fost „Când veți rezolva aceste mistere? Și după ce veți rezolva aceste mistere, de ce oamenii vor urmări spectacolul? Iar nivelul 1 a fost: „Ei bine, vom introduce noi mistere pe măsură ce mergem. Așadar, sperăm că pentru fiecare la care răspundem, am creat un nou mister convingător. Dacă reușim să găsim echilibrul corect, nu vor fi stivuite. Cred că amândoi putem fi de acord că nu am obținut echilibrul corect. ”

Chiar si asa, Pierdut a pus o grămadă de întrebări convingătoare și Lindelof a sperat să o învețe totul după aproximativ trei sezoane:

Pierdut era ca: „Ce este în trapă? Ce-i cu monstrul? Cine este Sawyer original? Cum a ajuns Locke în scaunul cu rotile? Care este natura insulei? De ce pare să se miște? Cine sunt alții? ‘ Au fost toate aceste mistere convingătoare și așa ne spuneam: „Vrem să avem acest chestii care au răspuns la sfârșitul sezonului 1, acest chestii la care s-a răspuns până la sfârșitul sezonului 2, iar spectacolul se încheie practic după aproximativ trei ani. Acesta era tonul inițial și nici nu auzeau. S-au uitat în special la mine – Carlton a venit aproape la jumătatea sezonului 1 și s-a alăturat corului meu – dar au fost așa: „Înțelegeți cât de greu este să faceți un spectacol pe care oamenii vor să-l urmărească? Și oamenilor le place spectacolul? Atunci de ce l-am încheia? Nu vă încheiați arată că oamenii se uită. „”

pierdut-sezon-2-image

Imagine prin ABC

Nu-i greu să-ți imaginezi că ABC a fost flummoxed de pitch-ul lui Lindelof pentru a încheia seria după doar câteva sezoane. După cum spune el, asta nu a fost făcut în lumea televiziunii la mijlocul anilor 2000 – mai ales dacă ceva a fost un hit. Așadar, Lindelof și Cuse au continuat cu sezonul 2, care a avut încă succes și a dat peste 24 de episoade în valoare de poveste, și apoi au încercat să se angajeze pe ABC despre încheierea show-ului. Însă, în acest moment, Lindelof și Cuse au început să negocieze propria strategie de ieșire din moment ce ABC nu se învârtea – urmau să părăsească emisiunea după sfârșitul sezonului 3:

„Așa că am ajuns până la sfârșitul sezonului 2 și apoi am încercat să formalizăm din nou conversația. La acel moment, a fost formal, deoarece Carlton și cu mine am avut oferte de doi ani care s-au încheiat după sezonul 2, așa că acum negociam pentru viitorul emisiunii. S-au gândit că se află într-o negociere monetară, unde era ca și cum am încerca să obținem mai mulți bani și tot ce încercam să obținem era ca ei să fie de acord să încheie spectacolul. Așa că nicio parte nu a clipit, așa că am fost de acord să semnăm o prelungire de un an – Carlton și cu mine – cu înțelegerea că vom pleca la sfârșitul celui de-al treilea sezon și altcineva va conduce spectacolul. Chiar în același timp Alias se terminase, deci Pierdut a absorbit un număr de fantastic Alias scriitori inclusiv Drew Goddard care scrisese deja câteva episoade din Pierdut în cel de-al doilea sezon și Jeff Pinkner, care este incredibil, avea să fie un moștenitor aparent pentru sezonul 3. ”

În acest moment, Lindelof și Cuse preconizau deja probleme viitoare cu flashbacks-urile:

„În tot acest timp când ABC ar fi de genul: ‘De ce vrei să închei show-ul?’ am spune: „Aceste flashback-uri sunt finite. Puteți face ca trei flashback-uri ale lui Jack care se îmbată și se autodistrug, sau Charlie recidivează, sau Kate fugind și mareșalul care o urmărește. Dar în cele din urmă, prima se simte ca o poveste de origine pentru că înveți despre acea persoană pentru prima dată, dar toți ceilalți simt că trădează apă. Așa că va trebui să schimbăm angrenajele – vom putea introduce noi personaje care au fonduri noi, dar oamenii sunt investiți în cele vechi. Vom vedea că vreo opt șah se deplasează înainte și nu va sfârși destul de bine. ‘ Și pur și simplu nu au fost de acord cu noi. ”

 lost-season-3- image

Fotografie de Mario Perez / ABC

Totul s-a schimbat la sosirea sezonului 3, care ABC s-a împărțit la jumătate. Primele șase episoade au început să se difuzeze și a devenit clar că scriitorii emisiunii au avut probleme învârtindu-și roțile:

„Se începe începutul sezonului 3. Aceste șase episoade se declanșează pentru că ABC decide că vor împărți sezonul în două părți … după cele șase episoade ale sezonului 3 difuzate, au înțeles în sfârșit, iar noi nu am apelat-o și nu am încercat să creștem spectacolul, întotdeauna am făcut-o. cel mai bun. Dar a devenit clar că am muncit atât de mult pentru a păstra personajele pe insulă și a început să fie imens frustrant. Flashback-urile nu mai erau bune. În afară de adăugarea de Michael Emerson ca obișnuit și Henry Ian Cusick ca obișnuit și Adelwale [[Expert-Adult]și Michelle Rodriguez și Cynthia Watros, secțiunea de coadă, unele dintre chestiile astea funcționau, dar toate celelalte nu au fost. ”

În cele din urmă, ABC a acceptat să încheie seria … după 10 sezoane:

„Apoi au venit în sfârșit la masă și am avut o conversație reală. Erau de genul: „Am fost de acord să te lăsăm să pui capăt emisiunii.” Am spus doar [ABC President] Steve McPherson, ‘Mulțumesc. Acesta este ceea ce este cel mai bine pentru spectacol ”, iar el a spus:„ Ne gândeam 10 sezoane ”. Vă rugăm să vă gândiți, că suntem la jumătatea sezonului 3, așa că mai întâi cum credeți că vom ajunge la 10? Aceasta este cu adevărat la fel ca să spunem că nu te vom lăsa să închei emisiunea, pentru că câte seriale de teatru ajung chiar la 10 sezoane? ”

 lost-terry- oquinn-2

Imagine prin ABC

Lindelof spune că, în mod ideal, erau pregătiți să încheie spectacolul după patru sezoane, mai ales că, la acest moment – la jumătatea drumului de a scrie sezonul 3 -, ei deja au elaborat povestea „Oceanic 6” și ideea că unii oameni urmau să plece de pe insulă. :

„Am fost așa”, mă gândeam mai mult la patru [seasons]“. Nu pentru că am fost într-o negociere, ci pentru că am lucrat deja într-o oarecare măsură povestea Oceanic 6. Știam că o serie de personaje urmau să plece de pe insulă, aveau să petreacă o perioadă foarte mizerabilă când plecau de pe insulă, iar apoi urmau să revină pentru final. Ne-am simțit ca în felul acesta să putem face asta începând din jumătatea din spate a sezonului 3 și apoi să avem încă un sezon, sezonul 4, care ar fi fost un sezon complet al televiziunii, douăzeci de episoade câteva, pentru a face totul. Și erau de genul: „Ce-i cu nouă?” (Rade). Deci, acordul a fost că am ajuns la șase [seasons] cu mai puține episoade care să ne ofere mai mult timp între anotimpuri pentru a planifica lucrurile. Și atunci, desigur, al patrulea sezon a fost scurtat de greva scriitorilor, dar toate celelalte au mers relativ în funcție de design. Nu înseamnă că tot ce am făcut a funcționat, dar am avut un plan și am executat acel plan. ”

Cred că acest lucru este incredibil de fascinant, mai ales că se referă la cei care susțin că Lindelof și Co. au „făcut-o pe măsură ce au mers.” În primul rând, „alcătuirea” este modul în care se face televizorul, dar în al doilea rând PierdutCreatorii au știut în timp ce-l făceau pe pilot că aceasta ar trebui să fie o poveste finită. ABC și gândirea tradițională a rețelei au extins povestea atât de mult timp și, în cele din urmă, au condus la scriitorii emisiunii să încerce să găsească modalități de a crea noi flashback-uri pentru personaje existente (cum ar fi o poveste de origine pentru tatuajele lui Jack) fără a-și angaja povestea finală. din timp.

Știind exact cum toate acestea au scăzut de fapt Pierdut chiar mai impresionant. Lindelof și echipa sa de scris au întins o poveste care ar fi trebuit să fie de la trei sezoane până la șase sezoane și, în mare parte, au conceput un spectacol care a fost captivant și emoționant până la sfârșit. Și în proces, au pus bazele unor spectacole de genul Urzeala tronurilor și Breaking Bad, care în cele din urmă nu ar avea probleme să negocieze un joc final pentru poveștile lor, în timp ce rețelele au început să vadă valoarea în a spune o poveste completă de la început până la sfârșit, și nu doar să lase o serie de drame să funcționeze pe fum.

Căutați mult mai multe din conversația noastră extinsă cu Lindelof pe Collider în curând. Watchmen este disponibil pentru a urmări pe HBO On Demand și HBO Max.