Recenzia Greyhound: Tom Hanks conduce Drama navală Apple TV +

tom-hanks-greyhound

Fiecare tată din America ar trebui să vadă Ogar gratuit. Aveți dreptate ca tătici să vedeți un film care nu are într-adevăr un complot sau personaje, dar este un tribut incredibil de bine făcut la războiul naval din cel de-al doilea război mondial în care este jucat tatăl Americii, Tom Hanks. Unii ar putea argumenta asta Ogar este prea subțire pentru a justifica considerația, dar aș contrazice faptul că atinge punctul dulce pentru ceea ce urmează, ceea ce înseamnă să te situezi în mijlocul unei încordări tensionate, în timp ce un distrugător din clasa Fletcher încearcă să protejeze un grup de nave de aprovizionare ca își croiesc drum peste Atlanticul de Nord. Acesta este întregul film, dar regizor Aaron Schneider știe să păstreze filmul încordat și imediat, în beneficiul scenariului cercetat meticulos de Hanks. Acțiunea se simte întotdeauna reală până unde Ogar solicită atenția deplină a publicului, astfel încât să puteți ține pasul, în ciuda faptului că nu înțelegeți lingo-ul și funcționarea unei nave de război. Nu este un film pentru toată lumea, dar cei care se bucură de aceste reîncărcări de aramă ale luptei din Al Doilea Război Mondial le va plăcea ceea ce Ogarindeplineste.

Povestea începe în februarie 1942 în Atlanticul de Nord. Comandantul Ernest Krause (Hanks) este căpitanul Greyhound al distrugătorului clasei Fletcher, iar datoria sa este de a proteja o flotă de nave vulnerabile care transportă livrări în mijlocul Atlanticului. Navele sunt vulnerabile la atacurile de pe barcile germane U, iar pe o durată de 50 de ore, flota nu are acoperire aeriană, astfel că singurul suport vine de la nave precum Greyhound. Cu o introducere minimă, ajungem direct la acțiune, întrucât Greyhound trebuie să apere bărcile U în timp ce, de asemenea, încercăm să salvăm alte nave. Krause, un om religios, simte greutatea tuturor acțiunilor sale, fie că este vorba de uciderea soldaților inamici sau de a lua decizii cu privire la modul în care barca lui ar trebui să asiste alte nave. Ca un cioban care își protejează turma, Greyhound trebuie să lucreze pentru a proteja cât mai multe nave în timpul călătoriei lor periculoase.

greyhound-tom- hanks-2

Imagine via Apple TV +

Ce este surprinzător Ogar este cât de puțin interes are pentru poveștile individuale ale echipajului său. Filmul are un prolog minunat care are loc la scurt timp după Pearl Harbor, unde Krause îi spune femeii pe care o iubește (Elizabeth Shue) că va pleca la război și asta este cu adevărat ultimul pe care îl vedem despre relația lor. Nu e asta Ogardevalorizează viața umană atât cât este cu adevărat despre întregul echipaj și Hanks evitând în mod conștient să devină o poveste de erou, deși joacă din nou un căpitan care încearcă să protejeze oamenii. Dar întrucât Capitanul Phillips a fost mai mult despre conflictul dintre personaje individuale, Ogar este vorba despre lupta dintre nave. Pentru unii, acest lucru poate să nu fie deosebit de interesant, dar Schneider mi-a atras atenția trecând prin mecanica acestor marinari care încercau să supraviețuiască pe mare.

De asemenea, Hanks s-a pus în frunte cu acesta, chiar dacă pe hârtie, Krause este un personaj destul de subțire. Știm că există o femeie pe care o iubește și că este un bărbat religios, dar nu există niciun monolog la la Salvați soldatul Ryan asta explică cine este și de unde vine. Unul dintre punctele forte ale lui Hanks îl joacă pe toți și asta îl servește bine aici, dar transmite și o forță morală, esențială pentru această poveste. Krause este centrul filmului și, în timp ce putem admira rezolvarea lui cool și gândirea rapidă, ceea ce rămâne la noi este greutatea morală pe care Hanks o dă performanței. În timp ce echipajul se aplaudă la scufundarea unei barci U germane, Christian Krause nu vede „50 de krauts plecați!” după cum exclamă un membru al echipajului. „50 de suflete au plecat”, își spune Krause în liniște.

greyhound-tom- hanks-3

Imagine via Apple TV +

Ai nevoie de acele mici momente ale personajelor dintr-un film care cuprinde aproape în întregime războiul naval. Unii s-ar putea simți că este prea multă război navală, dar Schneider și Hanks au avut o viziune clară asupra filmului pe care doreau să-l facă, iar acel film este nave care se luptă cu alte nave. Dacă asta nu sună ca filmul pentru tine, este în regulă, există multe alte filme în lume. Pentru mine, am fost cu totul la bord, pentru că îmi place amănuntul neplăcut al modului în care au operat aceste nave. Ogar m-a absorbit complet și singura dată când realitatea a fost spulberată a fost când au primit mesajul radiofonic ocazional de la un subofițer german care vorbește engleza pentru a-i păcăli. Chiar dacă s-a întâmplat ceva de genul acesta (și având în vedere volumul de cercetare care a fost clar în restul filmului, eu sunt înclinat să cred că așa a fost), nu trebuie să auzim trolling-uri naziste (există suficient pe internet).

Unii spectatori ar putea dori mai multă carne pe oasele Ogar. S-ar putea să le pese de viața personală a membrilor echipajului și au nevoie de acel punct de intrare pentru a fi investiți în povestea lor. Am obținut asta, dar pentru mine, Ogar este o plimbare palpitantă și captivantă, care aduce o perspectivă nouă asupra unei povești din cel de-al Doilea Război Mondial, care se simte ca ar putea folosi ceva mai multă atenție. Schneider și Hanks au vrut să-l pună pe telespectator în mijlocul acțiunii și au realizat exact asta cu drama lor militară simplă și nevarnită.

Evaluare: B

greyhound-apple-tv-plus-poster