Recenzie – Furios și Iute: Hobbs & Shaw

Leitch și promisiunea sa neclintită în fața lumii despre destrămarea mijlocului între o premisă de gradul B pentru realizarea unui film bun m-au lăsat uimit și fericit. Și provocându-se, nu doar că se bazează pe o formulă învechită, ci și pe una dintre cele mai grele francize și pe lângă asta mai adaugăm că este un spin-off. Însă, acum, ar trebui să ne confruntăm cu faptele și să recunoaștem că nu fusese doar prost noroc. Regizorul David Leitch este renumit pentru semnătura pe care o lasă pe filme de top. Vreau să spun că am mai întâlnit niște amprente destul de neobișnuite, dar niciuna nu s-a simțit atât de coerent. El trece cu adevărat peste normalitate, singura diferență este că își acceptă nebunia și asta se vede în ce iese din mâna lui.

În plus, el calculează caracteristicile caracterelor în numere. Ceva care ar putea sune ca o idee de întoarcere a capului, dar atunci când aruncă aceleași lucruri pe ecran, funcționează. În ciuda tuturor şanselor, a tuturor acuzatiilor si a defectelor, functioneaza perfect. Și aceasta este nota pe care filmul o transmite. Nu trebuie să fiu surprins, având în vedere că franciza, în ciuda ascensiunilor și a coborâșurilor, a reușit să rămână la același pas cu corectitudinea politică – unul dintre puținele filme din ultimii ani, care primește mesajele cu o expresie nuanțată și eficientă – și așteptările fanilor.

Și totuși, cu aceleași personaje, același concept, aceeași lume și aceeași structură a scenariului, Furios și Iute: Hobbs & Shaw nu se deosebește de rădăcina francizei. Ca și în cazul unei francize care, în mod evident și cu mândrie, a lucrat atât de mult la coregrafie- care este adesea o mare cascadorie sau o schimbare de locație – Hobbs & Shaw respinge ideea de a da din cap acele momente înfiorătoare. Pentru a fi corect, există o presiune mare pentru a lăsa un sfert din film să se articuleze într-un singur moment.

De asemenea, nu că nu încearcă, dar știind că ajung să vină cu piese de multe ori derivate, lasă răspunsurile necompletate pe moment. În consecință, surpriza te atrage acolo unde filmul ar fi trebuit să eșueze. Justificând titlul filmului, aceștia au lucrat corect la ecuația principală a filmului. După o temă temeinică despre ceea ce a făcut relația lor atât de specială în The Fate Of The Furious, producătorii au oferit suficiente motive pentru ca fanii să discute despre luptele lor, cascadoriile, bâjbâitul lor, discuțiile lor prostești, amenințările goale, bărbăția lor nespusă și nivelul de confort pe care îl împărtășesc.

Acest film, de fapt, franciza s-a dovedit din nou și din nou, aducând o nouă dimensiune în realizarea filmelor, cum și ce fel de informații ar trebui să transmită. Dacă un film este și artă și un film comercial care servește publicului, nu numai că este sigur, ci este inteligent să știi, ce dorește cu adevărat publicul. Bravo!